Mottó

Mottó: "Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk. Mintha régen testvérek lettünk volna. Még inkább, mintha ikrek lettünk volna. S ezért a találkozás csak viszontlátás. Amikor pedig az ember a barátjától elszakad, tudja, hogy ez a távozás csak látszat. Valahogy együtt marad vele úgy, ahogy együtt volt vele a találkozás előtt." Hamvas Béla: A barátság (részlet)

2016. május 15., vasárnap

Budapesti kirándulás

1. nap - A Hősök terén

A hosszú út után megérkeztünk Budapestre, nagyon fáradtan, de annál több kíváncsisággal.  Első megálló a Hősök tere volt, ahol rögtön láttunk egy smecker sörös masinát.

Örült a lelkünk, hogy végre magyar földre léptünk, s otthon az iskolát megúsztuk. Városnézés közben a reklámtáblákat böngésztük, mivel magyarul voltak írva. Pl.: „Látványos változást szeretnél? Vegyél csipkés bugyit.” , „Furu-furu fodrászat = Frufru fodrászat…”
Sok új Facebook kép készült, pl.:

Megérkeztünk a szállásra, majd megvacsoráztunk egy szép helyen, az új Tündérkert Étteremben, ahol még a vacsora is finom volt! Majd "hazaszaladtunk", mert már mindenki fáradt volt nagyon.

2. nap - Vonatok közt

Mikor megérkeztünk a bejáratnál már egy vicces mondás fogadott : „Azt a paszta, cipő paszta…” . Itt is sok kép készült, köztük Artúr új profilképe J. A fodrászok már munkába kezdtek.

Kerti vonatoztunk, sokat mókáztunk!

Jól éreztük magunkat, köszönjük azt, hogy lehetőséget kaptunk arra, hogy sok mindent lássunk, és sok új barátot szerezzünk. Sok szeretettel várjuk majd májusban az új barátainkat Kolozsvárott, mi is sok érdekességgel készülünk! Köszönjük a lehetőséget a sok új profilkép készítéséhez! Pl.:

A szálloda tök király (Hotel Timon), a vendéglő meseszerű! A kirándulás csodás! Persze a nevetőgörcs nem maradhat el!

Az utókornak leírták:
Szőcs Gabriella, Szabó Anita, Bertalan Evelin,
Kovács János Dávid, Mészáros Artúr

Most új bejegyzést kellene kezdeni, de még sem tesszük! Az időrendiség azt kívánja, hogy itt folytassuk!

3. nap: Budai vár
Ebéd után elmentünk a Budai várba tömegközlekedéssel. Fent már vártak ránk a budapestiek, akikkel egyből megtaláltuk a közös hangot! A következő állomásunk már a múzeum volt, ahol a legjobban talán a holdjáró, és a kristályok tetszettek nekünk. Ezután kaptunk egy 50 kérdésből álló feladatlapot, amit közösen, együttes erővel oldottunk meg, és ott is nagyon szuperül érezte magát a kis csapat. A nap végére már nagyon jól összekovácsolódtunk. Vicceket, történeteket meséltünk egymásnak, és nagyokat nevettünk. Nagyon finom volt a rántott húsos vacsora!

4. nap: Kerepesi temető
Reggeli után egyből becsomagoltunk, és elmentünk a Kerepesi temetőbe megnézni a Ganz család sírját, és nevesebb emberek szobrait, sírhelyeit. Nekünk Kossuth Lajos emlék szobra tetszett a leginkább. A mai nap még kicsit a Ganzosokkal voltunk, szórakoztunk. beszélgettünk. A csapatnak Legjobban a Vasúttörténeti park tetszett, a hely nagysága, és a vonatok miatt.

LegyezezteGergely Emil, Dézsi Tihamér Gergő, Pálóczi László, Csizmadia Bálint

Szerda és csütörtök
"A tegnapi nap első megemlítendő tevékenysége a blog írás volt a Budapestiekkel. Kisebb- Nagyobb gondokkal megtudtuk szerkeszteni. Mivel nem volt elég gép az összes cikk egy időben történő megírásához, ezért külön időpontokban írtuk meg a cikkeket. Az ebéd után elmentünk a budai várba ahol megnéztük egy kiállítást, ami ráébresztett arra, hogy miért is vagyunk mi magyarok. Azok a bizonyos szavak olyan érzéseket keltettek bennünk melyeket csak értékelni lehet. Ahogy végig jártuk a termeket büszkeséggel, hősiességgel, bátorsággal lángoló érzelmekkel töltöttek meg minket. Ezután következett a kvíz, amelyet nagyobb gondokkal megoldottunk. Kissé felmérgelődtünk azon, hogy nem tudtuk rendesen beosztani az időt, és nem tudtunk elég selfie-t készíteni.
Reggel elmentünk a Kerepesi temetőbe ahol csodálattal és enyhe rajongással figyeltük a csodálatos sírhelyeket és emlékműveket. Mert „Ami bennem lélek, veletek megy. Ott fog köztetek, lenni mindig. Megtalálsz virágaid között, mikor elhervadnak; megtalálsz a falevélben, mikor lehull; meghallasz az esti harangszóban, mikor elenyészik, s mikor megemlékezel rólam, mindig arccal szemközt fogok veled állani.” (Jókai Mór: Negyven év visszhangja).
A melankólia amely körülvett minket, amikor körbejártuk a temetőt, mély gondolatokat keltettek bennünk arról, hogy a mi hőseink a megérdemelt álmukat álmodják."

Dajbukát Katinka
Kis-Jancsi Adrienn
Farkas András
Forgács Dániel

"Összegségében ez a kirándulás tanulságos volt, mivel sok szép helyet mutattak be, melyről sok információt kaptunk. Megismerkedtünk velünk egykorú diákokkal, akik elmesélték, hogy milyen itt náluk az iskolába, miket tanulnak,, miről tanulnak .
Legeslegjobban  a Budai vár látogatása és a csoport munka tetszett nekünk .
Májusban sok szeretettel várjuk majd őket hozzánk, és reméljük, hogy elvihetjük őket majd kincses Kolozsvár élményekben gazdag helyeire, na meg szórakozó helyeire!"
Boda Tímea, Rácz Noémi, Rus Ibolya, Körmendi Dávid, Dobó Roland

Még mindig a Vár!
"Szerdán a Budai várnál lévő „Hogyan legyünk magyarok” című kiállítást néztük meg.
A kiállítás nagyon érdekes volt és teljesen interaktív mindent meg lehetett fogni, kilehetett próbálni ami a kiállításon jelen volt.
A tér körbejárására összesen egy óránk volt.
Kaptunk feladatokat ami 50 kérdésből állt, négyes csapatokba voltunk beosztva.
Ez a feladatlap teljesen összehozta a csapattársakat összehaverkodtunk, jobban megismertük egymást."
Írta: Kálnási Patrik, Kovács Petra, Székely Szilárd, Nagy Botond

"Tegnap a Budai várban voltunk. Az első hely ahol voltunk az a Magyarok háza. Először egy videót néztünk meg ami röviden bemutatta nekünk a kiállítás témáit. Nagyon sok izgalmas dolgot nézhettünk meg és több dolgot közelebbről is megvizsgálhattunk.Ez után csapatokra osztottak minket és kaptunk egy 50 kérdéses feladat lapot melyet közösen kitöltöttünk. A feladatok végére nagyon elfáradtunk, mivel nagyon sokat kellett sétálnunk az információk megszerzéséért. Ez után a Lánchíd felé vettük az utat amely csodás látvány volt az esti fények miatt. Majd elmentünk a világ legszebb villamos vonalát megnézni amelyről láthattuk az éjszakai életet Pesten. Nagyon fáradtan tértünk vissza a szállásra, de egy csodás napot töltöttünk el."
Kun Tünde
Kelemen Tamás
Bodor Szimi
Kéri Csenge

"Nekünk ez a 4 nap örömmel telt el, nagyon sok mindent tudhattunk meg Budapest szívéről, és köszönjük a Ganz iskolának, hogy befogadtak minket is." Tóth Norbert és Kiss levente