Mottó

Mottó: "Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk. Mintha régen testvérek lettünk volna. Még inkább, mintha ikrek lettünk volna. S ezért a találkozás csak viszontlátás. Amikor pedig az ember a barátjától elszakad, tudja, hogy ez a távozás csak látszat. Valahogy együtt marad vele úgy, ahogy együtt volt vele a találkozás előtt." Hamvas Béla: A barátság (részlet)

2016. április 23., szombat

Diákszemmel az első két napról

KIRÁNDULÁS

Első napunk kissé fárasztó volt, a két busz miatt a csoportunk két részre volt osztva, így az utazás nem volt élményekben gazdag. Ahogy leszálltunk a buszról, első gondolatunk az ebéd volt, hisz éhesek voltunk.
Megismerkedtünk budapesti diákokkal, akikkel elbeszélgettünk kicsi arról, hogy milyet itt náluk, és hogy mennyiben különbözik a két ország. Megkaptuk a 4 napi programunkat, amit izgatottan vártunk.
Nem kaptunk pihenőt, mindjárt indultunk a Hősök terére, ahol Magyarország nagy királyaira, államférfiira emlékezhetünk. A Vajdahunyadvár udvarában Anonymus szobránál népdalokat énekeltünk. :)
Második nap is sok helyen járunk.
Reggel a Ganz Holdig gyűjteményt néztük meg, majd a Vasúttörténeti Parkban folytattuk az utunkat. Sok régi vonatot csodálhattunk meg, amelyekbe be is nézhettünk. A kiruccanás vége volt a legjobb, hisz még a kisvasúton is utazhattunk.
A Lánchídon
A Ganz Öntödei Múzeumban elmesélték, régebben hogyan folytak a munkálatok az öntödében. Filmet is mutattak az utolsó munkanapról, mely fura volt, mert a munkások védőeszközök nélkül dolgoztak. Sokan talán éppen ezért rövid életet éltek.
Gellért-hegyen  is jártunk, ahonnan a budapesti panoráma lenyűgöző volt.

Összeségében nagyon vagány volt ez kiruccanás!